czwartek, 20 listopada 2014

Zielone naleśniki na słono

Masz już dosyć kanapek w pracy, przygotuj sobie zielone naleśniki ze słonym nadzieniem. Ja do moich śniadaniowych pyszności dodałam bazylii ale Ty możesz dorzucić każdą inną zieloną przyprawę. Baw się smakami i kolorami. Eksperymentuj, ponieważ na tym właśnie bazuje dobra kuchnia a kto nie próbuje ten nie zyskuje. ;)


PRZEPIS:

Przygotuj ciasto na naleśniki. Podobnie jak przy poprzednim przepisie związanym właśnie z naleśnikami nie podawałam dokładnej receptury gdyż zawsze robię to "na oko" a wierzę, że każdy z Was takie ciasto przygotować potrafi. Tym razem jednak podam kilka wskazówek ponieważ zmodyfikowałam troszeczkę skład mikstury. Bowiem do ciasta dodałam pół na pół mąki pszennej i razowej oraz zmiksowałam bazylię z wodą. Całość wymieszałam i smażyłam naleśniki.


FARSZ:

W szklanej misce wymieszaj ze sobą ser twarogowy, pokrojone w kostkę rzodkiewki, szynkę i owoc kaki oraz przyprawy. Gdy naleśniki będą już gotowe wysmaruj je dwoma łyżkami farszu i złóż w trójkąty. Zapakuj w papier i pudełko. Śniadanie, lunch lub obiad do pracy gotowe :) Delektuj się smakiem.


SKŁADNIKI:

Na ciasto:
  • mąka pszenna;
  • mąka razowa;
  • mleko;
  • 2 jajka;
  • 3/4 szklanki wody;
  • szklanka świeżych listków bazylii;
  • sól.
Na farsz:
  • 250 g sera twarogowego półtłustego;
  • gruby plaster dobrej jakości szynki;
  • 4 rzodkiewki;
  • 1 owoc kaki;
  • przyprawy suszone: bazylia, oregano;
  • sól, pieprz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz