sobota, 31 stycznia 2015

Krem z pieczonych warzyw plus chipsy z jarmużu


 
"Pieczone" i to jest słowo kluczowe dla tej potrawy, ponieważ większość jej składników podlega właśnie obróbce termicznej w piekarniku. Ma to ogromne znaczenie dla jej końcowego smaku i nie można tego pominąć ani zamienić w żaden sposób. Zupa przygotowana jest na bazie wywaru warzywnego bez dodatku mięsa. Wywar gotowałam około 60 minut. W czasie jego gotowania można zająć się warzywami. Cukinie umyłam i obrałam, bataty oraz marchewkę obrałam i umyłam ;) następnie warzywa pokroiłam w kostkę i przełożyłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Całość skropiłam olejem z pestek winogron, dodałam odrobinę soli i pieprzu. Tak przygotowane składniki na zupę włożyłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni przy opcji z termoobiegiem (20 - 30 minut). Czas pieczenia zależy od tego jak duże przygotowaliśmy kawałki warzyw, im większe tym dłuższy czas pieczenia. 
 
 

Gdy wywar i warzywa z piekarnika będą już gotowe, należy połączyć je ze sobą i wszystko zmiksować. Można dodać cebulkę przesmażoną na maśle klarowanym. Teraz pozostaje tylko przygotowanie chipsów z jarmużu. Myjemy go dobrze, suszymy i rozdzielamy na mniejsze części, wyrzucamy łodygi. Ponownie na blasze rozkładamy papier do pieczenia a na nim liście jarmużu. W oddzielnej misce przygotowujemy miksturę składającą się z: oliwy z oliwek i zmiażdżonego ząbka czosnku. Kolejno obtaczamy każdy listek i przekładamy na blachę, następnie posypujemy solą i pieprzem. Zapiekamy w 160 stopniach (opcja termoobieg) przez około 10 minut. Podajemy natychmiast po wyjęciu z piekarnika, wówczas są najbardziej chrupiące. Do dekoracji układamy po jednym listku w zupie, resztę kładziemy na spodku przy talerzu z naszym warzywnym kremem.


SKŁADNIKI:

Na warzywny krem:
  • 2 l wywaru z warzyw;
  • 2 cukinie;
  • 2 bataty;
  • 1 marchewka;
  • olej z pestek winogron;
  • przesmażona cebulka;
  • 2 łyżki masła klarowanego.
 Na chipsy z jarmużu:
  • 100 g jarmużu;
  • 65 ml oliwy z oliwek;
  • 1 ząbek czosnku;
  • sól i pieprz. 
SMACZNEGO!!!

1 komentarz: