piątek, 6 grudnia 2013

Czas zamknąć jesień w słoiku

Chociaż do tej kalendarzowej mamy jeszcze kilkanaście dni, to ta meteorologiczne już do nas zawitała. Gdy patrzę za okno to już czuje jej "oddech" na skórze. Trochę mnie przeraża ale jednak szczerze powiem, że uwielbiam ten czas. Kocham po prostu zimę ale nie huragany ;) Dużo śniegu i siarczysty mróz to właśnie to co uwielbiam najbardziej. Kompletnie nie rozumiem potrzeby wyjeżdżania na ferie zimowe do ciepłych krajów ale każdy spędza swój wolny czas jak lubi ;) Skoro więc zima zmierza do nas wielkimi krokami czas pożegnać się z jesienią. To takie symboliczne zamknięcie smaków, zapachów i kolorów mijającej "złotej" pory roku. 


Dłuższy czas zastanawiałam się co zrobić z ogromną dynią, którą dostałam w prezencie. Była już zupa i ciasto dyniowe, w zeszłym roku robiłam dynie w zalewie z goździkami a w tym postanowiłam zrobić powidła. Dynia na słodko to całkiem fajna propozycja aby przekonać się do jej smaku. Pokazać ją w troszkę innej odsłonie. Powidła z niej przyrządzone nie ustępują w niczym tym owocowym a sposób przygotowania jest równie prosty. Ja nigdy nie dodaje cukrów żelujących dlatego moje powidła może troszkę dłużej muszą się gotować aby odparować nadmiar wody ale dla mnie takie są lepsze i zdrowsze.
Do dużego garnka wrzucamy obraną i pokrojoną w kostkę dynię, dodajemy odrobinę wody aby zawartość się nie przypaliła, za nim puści swój naturalny sok. Gdy dynia już będzie miękka, miksujemy ją na papkę dla niemowlaka a następnie dodajemy cukier wymieszany z cynamonem i imbirem. Gotujemy do uzyskania w miarę gęstej konsystencji, to może trochę potrwać. Po tym czasie przekładamy do wyparzonych słoików, odwracamy do góry dnem, przykrywamy ręcznikiem i czekamy aż ostygną.

Gdy to już się stanie przenosimy do spiżarni i wyciągamy do jedzenia gdy tylko mamy ochotę. Ja niestety nie wytrzymałam i już dzisiaj jeden słoik otworzyłam ale tak tylko żeby odrobinę spróbować ;) Zrobiłam sobie mały deser, w myśl zasady mojej mamy, że do kawy musi być zawsze coś słodkiego ;)  
   

SKŁADNIKI:
  • 3,5 kg obranej i pokrojonej dyni;
  • 4 szklanki cukru (nisko słodzony), gdy lubisz słodko dodaj 2 szklanki więcej;
  • 1 łyżeczka cynamonu;
  • 1 łyżeczka imbiru;
  • 3 cytryny;
  •  szklanka wody.
OBOWIĄZKOWY SKŁADNIK MUZYCZNY:
  • Michael Buble album pt. "Christmas. Deluxe Special Edition." posłuchaj w zakładce Muzyka do gotowania.
SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz