wtorek, 9 września 2014

Pierogi jagodowo-malinowe

Pomimo sprzyjającej aury na zewnątrz musimy pogodzić się z faktem, że lato już powoli się kończy. Powiem szczerze - dla mnie - to powód do zadowolenia, ponieważ moją ulubioną porą roku jest zima czekam więc na nią z niecierpliwością ;) Jednak nie każdy z domowników podziela moje zdanie, myśląc też o innych, co roku, staram się uchwycić trochę lata w różnych potrawach i tak je zakonserwować aby przetrwały do pierwszych śniegów. Tym razem postanowiłam przygotować pierogi z "leśnym" nadzieniem. 


Ciasto na pierogi:

Wszystkie składniki czyli mąka, sól, jajko, woda i oliwa wrzucamy do miksera a następnie łączymy. Po chwili wyjmujemy ciasto i jeszcze przez kilka minut rozrabiamy je na stolnicy uprzednio posypanej mąką. Ciasto dzielimy na 3 części. Pierwszą rozwałkowujemy i wykrawamy perfekcyjne ;) krążki, pozostałe 2 części ciasta odkładamy na bok i przykrywamy ściereczką aby nie obeschły. Każdy z krążków nadziewamy owocowym farszem. 

Farsz:

Tak naprawdę możemy użyć dowolnych owoców, które akurat posiadamy, albo na które mamy ochotę. Ja wybrałam dwa nadzienia. Na jednym pierogu układałam po kilka malin, na drugim jagód i obydwa posypywałam odrobiną cukru. Tak przy każdym następnym krążku aż do wyczerpania się farszu.


Gotowe pierogi odkładamy na talerz obsypany mąką lub wyłożony ściereczką. W garnku zagotowujemy wodę, gdy zawrze solimy ją i wrzucamy pierogi. Od chwili wypłynięcia na wierzch gotujemy jeszcze przez około 5 minut. Dokładny czas zależy od tego jak duże pierogi zrobiliśmy. Pierogi odstawiamy do ostudzenia i zamrażamy. Jednak nie wszystkie! Część obowiązkowo należy polać jogurtem lub śmietaną posypać cukrem albo udekorować syropem malinowo-jagodowym i zjeść ;)


SKŁADNIKI NA CIASTO:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej;
  • 0,5 szklanki letniej wody;
  • 1 jajko;
  • 2 łyżki oliwy;
  • troszkę soli do smaku.
SKŁADNIKI NA FARSZ:
  • maliny;
  • jagody;
  • cukier trzcinowy. 
 DO DEKORACJI:
  • jogurt;
  • syrop malinowy lub jagodowy;
  • świeża mięta.
OBOWIĄZKOWY SKŁADNIK MUZYCZNY:

PINACOLADA vol. 6 posłuchaj w zakładce Muzyka do gotowania.

SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz