niedziela, 22 czerwca 2014

Łosoś w duecie z zapiekanymi szparagami

Lato w pełni... przynajmniej to kalendarzowe ;) Chociaż pogoda nie nastraja do grillowania na zewnątrz, to na dzisiejszy obiad proponuje łososia z grillowej patelni :) Ostatnimi czasy byłam na bardzo ciekawym szkoleniu z BBQ. Zaproszenie spłynęło na mnie zupełnie niespodziewanie :) ale takiej propozycji nie mogłam odrzucić. Nauczyłam się wiele ciekawych rzeczy i poznałam podobną ilość prostych ale smacznych przepisów. Zainspirowana tym doświadczeniem proponuje Wam dzisiaj pysznego łososia z zapiekanymi, zielonymi szparagami.


PRZEPIS:

Naszego łososia podałam prosto z grillowej patelni. Połową sukcesu jest marynata, w której rybka leżakowała około godziny, oczywiście w lodówce. A na marynatę wystarczy połączyć oliwę z oliwek, przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, dosyć spore garści posiekanej pietruszki, pieprz i sok z połówki cytryny. 

Gdy mój łosoś "dojrzewał" w lodówce zabrałam się za przygotowanie szparagów. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni  
a blachę posmarowałam oliwą z oliwek. Usunęłam zdrewniałe części ze szparagów (zielonych nie trzeba obierać)
i poukładałam je na blasze. Następnie polałam jeszcze odrobiną oliwy oraz trochę soli i pieprzu. Kolejno na 10 min do piekarnika. 

Oddzielnie w wysokim kubku połączyłam ze sobą jogurt naturalny, chrzan, sól, pieprz, cukier i natkę pietruszki. Wszystko dokładnie wymieszałam i gdy szparagi były już gotowe posmarowałam je przygotowanym sosem. I jeszcze na 6-8 min do piekarnika. 

W czasie gdy na szparagach przypiekał się sos, zabrałam się za łososia, który szybciutko wylądował na grillowej patelni. Po 4 minuty na każdą stronę. Gotowe! Pozostało tylko przełożyć wszystko na talerz i kosztować ;)



SKŁADNIKI:
  • filet z łososia;
  • pęczek zielonych szparagów.
Na marynatę łososia:
  • oliwa z oliwek - 125 ml;
  • sok z połówki cytryny;
  • sól, pieprz;
  • dwie garści natki pietruszki (poszatkowanej);
  • 2 ząbki czosnku (przeciśnięte przez praskę).
Na sos do szparagów:
  • jogurt naturalny - 250 - 300 g;
  • garść natki pietruszki (poszatkowanej);
  • 2 łyżeczki chrzanu;
  • sól, pieprz;
  • 2 łyżeczki cukru.


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz