środa, 11 czerwca 2014

Pasta na upalne dni

Jest miło, ciepło, nawet gorąco i baaardzo przyjemnie. I jak niedźwiedź obudziłam się z zimowego snu ;) ale już mam kolejną, smakowitą propozycję, tym razem będzie suto jednak również lekko orzeźwiająco. Makaron, który przygotowałam możemy podawać na dwa sposoby, na zimno lub lekko ciepło. Ta druga opcja zagości na talerzach gdy podamy makaron prosto z gotującej się wody.  Ja osobiście preferuje właśnie tę opcję ale wybór należy do Ciebie. Podobnie jest z czosnkiem, który podajemy surowy więc gdy masz w planach wieczorne wyjście proponuję z niego zupełnie zrezygnować.


PRZEPIS:

Do gotującej, bardzo osolonej wody wrzucamy makaron. Ja użyłam dwóch rodzajów: spaghetti oraz muszelki. Podczas gdy będzie on dochodził do odpowiedniej miękkości, w oddzielnej misce przygotowujemy dodatki. Oliwa z oliwek, ćwiartki pomidorków koktajlowych, połówki zielonych oliwek, rucolę, sól, pieprz i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko dokładnie mieszamy, dodajemy jeszcze odrobinę wody ze słoika z oliwkami oraz tej słonej z gotującego makaronu. Przekładamy na talerz, posypujemy startym parmezanem lub po prostu żółtym serem oraz pieprzem. 


SKŁADNIKI:
  • makaron,
  • garść pomidorków koktajlowych,
  • garść zielonych oliwek,
  • 2 garści rucoli,
  • 3-4 łyżki oliwy,
  • 3 łyżki słonej wody,
  • pieprz i sól,
  • parmezan lub ser żółty,
  • 1 ząbek czosnku.


OBOWIĄZKOWY SKŁADNIK MUZYCZNY:

Imany album pt. "The Shape Of a Broken Heart" posłuchaj w zakładce Muzyka do gotowania.

SMACZNEGO !!!


2 komentarze: