poniedziałek, 14 października 2013

Focaccia z KUKBUKa

Ok, miałam nie jeść tego co zawiera chociażby odrobinę mąki pszennej! Nie dało rady, taką akurat miałam w domu a już dłużej nie chciałam czekać z focaccią :)
Drożdże rozpuściłam w wodzie i piwie. Odstawiłam na 10 min. Następnie dodałam łyżkę oliwy, sól, pieprz, posiekany czosnek, zioła oraz mąkę. Ugniatałam wszystko aż ciasto stało się elastyczne. I do miski w ciepłe miejsce na 1 h. 
Po godzinie przełożyłam do wysmarowanej oliwą formy do pieczenia na kolejne 30 min pod przykryciem. Po upływie tego czasu robimy palcami kilka wgieceń w cieście, smarujemy pozostałą łyżką oliwy, po czym układamy pomidorki koktajlowe w ilości wedle uznania. 
Pieczemy w  200 stopniach przez około 25 min. 
SKŁADNIKI:
• 1 opakowanie suchych drożdży;
• 2/3 szklanki ciepłej wody;
• 1/3 szklanki piwa w temp. pokojowej;
• 2 łyżki oliwy z oliwek;
• 1 łyżeczka soli; 
• szczypta pieprzu;
• 1 łyżeczka cukru;
• 2 ząbki czosnku;
• po 1 łyżeczce oregano, rozmarynu, bazylii oraz tymianku;
• 2 i 1/2 szklanki mąki;
• pomidorki koktajlowe. 

SMACZNEGO

P.S. Perfect Men stwierdził, że warto było czekać na tę focaccię ;)))) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz