sobota, 19 października 2013

Pyszne racuchy z jabłkami

Gotowanie w naszym domu to raczej moja "działka" nie Perfect Mena ale dzisiaj przyszedł mi z pomocą! Tak, tak wymyślił co mam zrobić na kolację ;)))) Normalnie bez Niego umarlibyśmy chyba z głodu ;)))) 
Niestety jednak czas przygotowania racuchów drożdżowych z jabłkami to około 2 godzin, większość upływa na wyrośnięciu ciasta. 
Zawsze gdy używam mąki do jakiegoś przepisu przesiewam ją na początku, tak też zrobiłam w tym wypadku. Następnie dodałam sól oraz rozkruszone drożdże, które zasypałam cukrem i zalałam połową szklanki mleka. Przykryłam i odstawiłam do rozpuszczenia drożdży na około 20 min. Po tym czasie dodałam jajko i mleko oraz wszystko dokładnie wymieszałam Teraz czas oczekiwania był najdłuższy to 60 min. 
Gdy minęła godzina dodałam pokrojone w kosteczkę jabłka, jeszcze raz wymieszałam i odstawiłam na kolejne 20 min. Dłużej czekać już nie mogłam ;) przystąpiłam do smażenia. Z reguły smażyłam na oleju, lub oleju z masłem ale powoli przekonuję się do masła klarowanego. 
Ja moje racuchy podaję na dwa sposoby:
- z cukrem pudrem lub jogurtem greckim i dżemem :) 
SKŁADNIKI:
• 500 g mąki pszennej;
• 60 g drożdży;
• 3 łyżki cukru;
• 2 szklanki mleka (około 400 ml);
• jajko; 
• 4-5 małych jabłek; 
• szczypta soli. 

SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz