piątek, 18 października 2013

Zapiekane ziemniaczki

Zapiekanka może być dodatkiem do obiadu ale równie dobrze sprawdzi się jako kolacja.
Ziemniaki obrałam i pokroiłam w cieniutkie plasterki. Dobrze obmyłam i wysuszyłam. Następnie do rondelka wlałam mleko i śmietanę, kolejno dodałam rozgnieciony czosnek, tymianek oraz gałkę muszkatałową. Doprowadziłem do wrzenia. 
Naczynie do zapiekania wysmarowałam masłem i rozpoczęłam układanie warst:
- ziemniaki;
- pieprz i sól;
- połowa startego sera. 
I w ten sposób ułożyłam dwie warstwy. Zakończyłam wylaniem na wszystko wcześniej przyrządzonej mikstury, posypałam resztą startego sera, szczyptą gałki i pieprzem. Wszystko przykryłam pokrywką od naczynia ale można rownież folią aluminiową (!) i do piekarnika na 50 min. w temp. 180 stopni. Po tym czasie zdjęłam przykrywkę i zapiekałam jeszcze 30 min, do zrumienienia wierzchniej warstwy. Czas pieczenia jest umowny w zależności od rodzaju naczynia, w jakim zapiekamy oraz od przykrywki. 
SKŁADNIKI:
• około 1/2 kg ziemniaków;
• 100 g twardego sera (np. parmezan);
• 200 ml mleka;
• 200 ml śmietany; 
• 3-4 ząbki czosnku; 
• tymianek; 
• masło;
• sól i pieprz. 

P. S. Inspiracje zaczerpnięte z KUKBUKA ;) 

SMACZNEGO !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz